Co čekat od marketingové agentury a proč se není důvod se jí bát

Kvalitní marketingová agentura dokáže firmě přinést nové zákazníky, udržet ty stávající i celkově rozšířit povědomí o značce. Tyká si s pojmy, jako je PPC či remarketing, a na sociálních sítích je jako doma. Jak ale takovou agenturu vybrat? A co vlastně spolupráce s ní obnáší? Odpovědi nejen na tyto otázky přináší náš článek.

Na začátku je potřeba ze sebe setřást ostych z marketingové agentury. Není to tak, že se vám budou její zaměstnanci za každou cenu snažit „natlačit“ množství služeb, které nepotřebujete. Naopak marketéři jsou tady od toho, aby vyslechli příběh vaší značky a dokázali se do vás vcítit. S potěšením si vyslechnou, jaké představy od spolupráce máte, a dokáží vašim přáním navrhnout konkrétní obrysy. Krom toho zkušeným okem zhodnotí i stav vašich sociálních sítí či webových stránek, pokud nějaké máte. V případě, že už jste některé marketingové nástroje využili, tak marketéři určitě vyhodnotí, zda jste je nastavili správně.

Nyní už víte, že není potřeba se agentury bát. Další krok tedy je poohlédnout se po nějaké konkrétní agentuře. Můžete jednoduše zadat do Googlu třeba Marketingová agentura v Praze a probrat se výsledky. Podívejte, jak na vás web konkrétní agentury působí, zda je profesionálně udělaný. To vám totiž o agentuře hodně řekne. Agentury zpravidla také mají na svém webu klienty, s nimiž spolupracují nebo v minulosti spolupracovaly. Takhle zjistíte, zda agentura má zkušenosti i s firmami vašeho zaměření či velikosti.

Pokud se vám agentura líbí, nezávazně u ní poptejte spolupráci. Na webu bude buď kontaktní formulář nebo e-mail. Do zprávy nastiňte, co byste od agentury chtěli, nemusíte být nijak konkrétní, stačí jen říct, že máte pocit, že vás zákazníci nevidí a chtěli byste to změnit. Nezapomeňte na sebe zanechat kontakt. Na něj se vám totiž co nevidět ozve pracovník agentury, aby s vámi domluvil schůzku. Na ní zkuste marketérovi co nejlépe popsat situaci, v níž se váš byznys nachází, a především, co byste chtěli, aby vaše agentura změnila, vylepšila či podpořila. Pracovník agentury vám pak na oplátku představí, co pro vás může udělat. Taková schůzka může proběhnout v kanceláři dané agentury, ale i v příjemné kavárně. Pokud jste třeba z jiného města než agentura, můžete se s ní spojit online. Třeba taková agentura marion marketing a její zkušení profesionálové zvládnou jak osobní schůzku, tak i online call.

Následně vám agentura zašle návrh spolupráce. Pokud ale jedna schůzka byla málo, může jich před finálním návrhem být i víc, stejně tak si s vámi agentura ráda zavolá či napíše, aby odpověděla na vaše dotazy. Následně vám pošle, jak by spolupráce měla vypadat, doladíte společně, co přesně chcete, kolik to bude stát času a také peněz. Až se dohodnete na veškerých detailech, agentura vám pošle návrh smlouvy. Pokud s ní souhlasíte, stačí jen podpis a můžete se těšit na to, kam marketéři váš byznys posunou.

Tím ale samozřejmě komunikace s agenturou nekončí, bude vám pravidelně prezentovat výsledky, stejně tak s vámi bude diskutovat další kroky a podobně. Nezapomeňte, že agentura tu je pro vás a chce vaši firmě doručit ty nejlepší výsledky. Proto se na ni neváhejte kdykoliv obrátit, pokud vám něco není jasné, chcete cokoli jinak nebo máte pocit, že výsledky nejsou takové, jaké jste si představovali.

Previous post Pankrác a Českomoravská na rok uzavřené!
Next post Jak přežít návrat do práce po svátcích? 6 tipů od psychologů